کیت سختی سنج

در پاره‌ای از موارد لازم است که میزان سختی آب کاملاً دقیق محاسبه شود. بهترین گزینه‌ای که دراین‌رابطه می‌توان به سراغ آن رفت، کیت سختی سنج است. با خرید این محصول می‌توانید در مدت‌زمان بسیار کوتاهی نسبت به شناخت میزان سختی آب اقدام کنید.


سختی سنجی آب باید با دقت بالایی انجام گیرد


امکان تشخیص سختی آب در هر شرایطی

مواردی همچون یون‌های منیزیم و کلسیم در درون آب میزان سختی آن را تعیین می‌کنند. در واقع باید بیان کرد که میزان سختی‌ آب مدنظر شما به وجود این دو نوع یون مهم بستگی دارد. با افزایش میزان سختی آب، احتمال کف کردن صابون در آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. در واقع عدم استفاده از کیت سختی سنج و در نتیجه بررسی نکردن آب‌های مختلف ممکن است منجر به نوشیدن‌ آب‌هایی با میزان سختی بالا شود. نوشیدن آب سخت سبب مشکلات متعددی همچون سنگ کلیه در افراد می‌شود که طبیعتاً امر مناسبی نیست.

با بهره‌گیری از کیت‌های سختی سنج می‌توان به‌راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد میزان سختی آب را اندازه گرفت و از ایجاد چنین مشکلاتی به طور کامل جلوگیری کرد. این کیت‌ها به ما اجازه می‌دهند تا میزان غلظت انواع یون‌های محیط مدنظرمان را اندازه‌گیری کنیم.

طرز کار ساده، اما دقیق

کارکرد این محصول بسیار ساده و در هر موقعیتی میتوان از آن استفاده کرد. در طی فرآیند سختی سنجی، مواد و ترکیبات موجود در درون کیت با یون‌های آب واکنشی شیمیایی ایجاد می‌کنند. پس از انجام این واکنش رنگ محلول به طور کامل عوض می‌شود و از همین روی می‌توان میزان کلی سختی آب را تشخیص داد. کیت‌های سختی سنج امروزی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارای ساختار پیشرفته‌تری هستند؛ به همین دلیل اطلاعات مناسبی را در مدت‌زمان کوتاهی به ما ارائه می‌کنند.

این سختی سنجی بر طبق بررسی مقدار کربنات کلسیم نیز صورت می‌گیرد. با استفاده از فرایند تتراسیون می‌توان نسبت به بررسی میزان سختی موجود در محلول‌هایی که قلیایی هستند نیز اقدام کرد. کیت سختی سنج اگرچه تنها یکی از کیت‌های مربوط به سنجش میزان مواد مختلف موجود در آب است، اما می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین کیت موجود در بازار یاد کرد. در هر صورت اگر نیازمند بررسی میزان سختی در جریان‌های گوناگون آب هستید، این کیت می‌تواند اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیارتان قرار دهد.


کیت‌های سختی سنج آب دارای مدل‌های مختلفی هستند


مدل‌های مختلف کیت‌های سختی‌ سنج

نکته مهمی که دررابطه‌با این محصولات باید در نظر داشته باشید، وجود مدل‌های مختلف از آن‌ها است. در مدل‌های گوناگون، کیت سختی سنج را بر اساس پارامترهایی همچون دامنه تست یا دامنه آزمایش دسته‌بندی می‌کنند. منظور از دامنه تست یا دامنه آزمایش، بازه گسترده‌ای است که کیت در آن بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد و میزان دقت بالایی در همان بخش دارد. بهتر است پیش از انتخاب یک کیت مخصوص سختی سنجی آب حتماً این مورد بسیار مهم را مدنظر قرار دهید.

در حال حاضر اکثر کیت‌های موجود در بازار دارای دامنه تست ۱.۵ ppm الی هزار ppm هستند. در کنار این مورد کیت‌های دیگری که بازه ۱۷.۱ ppm الی هزار ppm دارند نیز مشاهده می‌شوند. هر دوی این محصولات دقت بالایی دارند و با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توان به نتایج مدنظر دست پیدا کرد. مهم‌ترین پارامتری که این دو محصول را از هم متمایز می‌کند همان بازه کلی تست است.


طرز استفاده از این کیت‌ها بسیار ساده است


نحوه کار با کیت سختی سنج آب

مرحله اول

شما در مرحله اول می بایست ظرف آزمایش را با آبی که قصد آزمایش آن را دارید به خوبی بشویید . سپس ظرف آزمایش را به اندازه ده میلی لیتر از آب مورد نظر پر کنید.

مرحله دوم

حال ۲ قطره از ماده شیمیایی ۱ را به آب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. در صورت وجود سختی در آب رنگ مایع، شرابی خواهد شد. اما این مرحله تنها می تواند وجود سختی در آب را نمایان کند و امکان محاسبه سختی آن را به ما نمی دهد. لذا باید از ماده شیمیایی دوم استفاده کنیم.

بسته به برندی که کیت سختی سنج آب را از آن تهیه می کنید ممکن است مقدار استاندارد تزریق مواد شیمیایی متفاوت باشد . پس حتما دستورالعمل مخصوص هر کیت را به دقت دنبال کنید.

مرحله سوم

حال که محلول به رنگ قرمز در آمده است، ماده شیمیایی دوم را نیز به آن اضافه کنید. ماده دوم را به صورت قطره قطره به آب اضافه کرده و آب را همچنان هم بزنید. در حین این کار تعداد قطرات را بشمارید و این کار را تا جایی ادامه دهید تا محلول به رنگ آبی در بیاید. زمانیکه محلول به رنگ آبی در آمد، تعداد قطرات ریخته شده ماده دوم را در ضریب پیشنهادی کیت ضرب کنید، در اکثر کیت ها عدد ضریب ۱۷/۱ است ولی باز هم پشت کیت را بررسی کنید. حاصل مقدار سختی آب بر حسب میلی گرم در لیتر (ppm) است.

مزیت‌های به‌کارگیری این کیت‌ها

برخلاف روش‌های قدیمی مربوط به تشخیص میزان سختی آب، کیت سختی سنج مزیت‌های متعددی را به همراه دارد. امروزه حتی در شرایط بسیار حرفه‌ای که حتی کوچک‌ترین خطا می‌تواند منجر به ایجاد هزینه‌های گسترده در بخش تحقیق و توسعه شود نیز از این کیت‌ها کمک گرفته می‌شود.

کوچک بودن

این کیت‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند. این بدان معناست که می‌توانید تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را همواره در کنار خود داشته باشید. چنین موضوعی برای افرادی که قصد دارند در یک مدت‌زمان مشخص بازرسی‌های متعددی را به پایان برسانند، اهمیت فراوانی دارد. حمل‌و‌نقل این کیت‌ها نیز به سادگی صورت می‌‌گیرد و نیازی به بهره‌گیری از ابزارهای خاص یا وسایل انتقال ویژه وجود ندارد.

عدم نیاز به دانش قبلی

سختی سنج ها به صورتی ساخته شده است که کاربران حتی بدون داشتن دانش قبلی نیز بتوانند به بهترین شکل ممکن از آن‌ها بهره‌مند شوند. برخلاف تصور عموم افراد، استفاده از این کیت‌ها با بهره‌گیری از اطلاعات ارائه شده در درون جعبه آن‌ها به سادگی قابل انجام است. تنها باید از دستورالعمل‌های ارائه شده پیروی کنید تا بتوانید نتایج موردنیاز خود را به دست بیاورید.

سرعت بالا

لازم نیست جهت کسب نتایج حاصل از این کیت‌ها برای مدت بسیار زیادی منتظر بمانید. کیت‌های سختی سنج امروزی با بهره‌گیری از مواد نمونه پیشرفته می‌توانند خیلی سریع با آب واکنش نشان دهند و میزان یون‌های موجود در محلول تعیین شده را مشخص کنند. سرعت بالا را می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت این کیت‌ها دانست که برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت است.

امکان استفاده در منزل

شما می‌توانید از کیت سختی سنج به منظور مشخص کردن میزان یون‌های کلسیم و منیزیم موجود در آب منازل خود نیز استفاده کنید. در واقع هیچ محدودیت خاصی در به‌کارگیری این محصولات وجود ندارد و همه کاربران می‌توانند باتوجه‌به نیاز خود از آن‌ها بهره ببرند.

تشخیص میزان سختی آب موجود در منازل می‌تواند به شما کمک کند تا از سلامت آب شرب خود اطمینان حاصل کنید. به عنوان نمونه اگر در مناطقی فعالیت دارید که به صورت مداوم شیرهای بهداشتی‌تان به دلیل رسوب کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهند و یا آب طعم نامناسبی دارد، باید حتماً یک کیت سختی سنج خریداری کنید.


شما می‌توانید این کیت‌ها را با قیمت پایینی خریداری کنید.


توجه به کیفیت محصول عرضه شده

کیفیت کیت‌های سختی سنج خریداری شده مشخص‌کننده میزان دقت آن در تشخیص یون‌های کلسیم و منیزیم است. در واقع استفاده کردن از کیت‌های غیراستاندارد که بدون هیچ‌گونه بازرسی خاصی ساخته شده‌اند نه تنها نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد داشت، بلکه ممکن است منجر به دریافت یک سری اطلاعات نادرست در مورد میزان سختی آب شود.

امروزه کیت‌های مختلفی برای سنجش سختی آب در بازار به فروش می‌رسند؛ اما شما باید تنها به فکر تهیه بهترین نمونه ممکن باشید. ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این محصولات باکیفیت را به دست کلیه خریداران عزیز برسانیم. اگر از جمله کاربرانی هستید که به مرغوبیت یک کالا اهمیت می‌دهند، این محصولات می‌توانند نیاز شما را به طور کامل برطرف کنند.

وجود تاریخ انقضا

یک کیت سختی‌گیر باکیفیت باید دارای تاریخ انقضا باشد. مواد نمونه موجود در این کیت‌ها پس از مدت مشخصی کاربرد اصلی خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل نمی‌توانند با دقت بالایی میزان سختی آب را برایتان مشخص کنند. کیت‌های باکیفیت، همانند کیت‌های عرضه شده توسط رهاب سازه، دارای تاریخ انقضا هستند تا بتوانید پیش از پایان یافتن مهلت زمان استفاده از آن‌ها، نسبت به تعیین سختی آب اقدام کنید.


شما می‌توانید این کیت‌ها را با قیمت پایینی خریداری کنید


قیمت کیت‌های سختی سنج

قیمت کیت سختی سنج بسیار مناسب است. پایین بودن قیمت این محصول یکی از مهم‌ترین دلایلی محسوب می‌شود که موجب شده است تا شاهد افزایش محبوبیت آن در بین کاربران مختلف باشیم. لازم نیست هزینه زیادی را به خرید این کیت‌ها اختصاص دهید؛ زیرا با قیمت پایین قابل دسترسی هستند. قیمت هر عدد کیت سختی سنج شرکت رهاب سازه دویست و بیست هزار تومان می‌باشد.

این تمایزها معمولاً به موارد مشخصی همچون نوع بسته‌بندی کیت، کیفیت ساختار کلی آن و موارد مشابه بستگی دارد. شایان ذکر است که ما در رهاب سازه این کیت‌ها را با پایین‌ترین قیمت ممکن به کاربران خود عرضه کرده‌ایم. دیگر لازم نیست بخش زیادی از بودجه خود را به خریداری کیت‌های بی‌کیفیت اختصاص دهید که در نهایت نیز نتیجه دقیقی را به شما اعلام نمی‌کنند. کیت‌های رهاب سازه با قیمت مناسب خود بهترین انتخاب ممکن برای شما هستند.

قیمت

خرید بهترین کیت‌های تشخیص سختی آب

خرید قطره‌های میزان سختی سنج  آب باید با دقت بالایی صورت بگیرد. در حال حاضر، کیت‌های سختی سنج بهترین گزینه ممکن دراین‌رابطه هستند.

با خرید کیت سختی سنج این امکان برای شما به وجود می‌آید که درصد یون‌های منیزیم و کلسیم موجود در آب را با دقت بالایی مورد بررسی قرار دهید. شرکت رهاب سازه عرضه‌کننده برترین کیت‌های سختی‌ سنج موجود در بازار به شمار می‌آید و شما عزیزان می‌توانید با خیال راحتی از این محصولات استفاده کنید.

۰/۵ (۰ نظر)

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up